Estée Lauder, oprichtster van het gelijknamig cosmetica imperium, was een ware visionair en rolmodel. Ze heeft bewezen dat alles mogelijk is; als je het maar durfde te dromen én het lef had om ervoor te gaan. In alle opzichten was ze haar tijd ver vooruit en creëerde en leidde ze een van ’s werelds meest prestigieuze en innovatieve bedrijven. Daarnaast was ze een liefdevolle moeder en echtgenote. Ze deed alles met charme, humor en een verfijnde stijl. Ze hield van schoonheid en geloofde met heel haar hart in de kracht ervan.
Elke vrouw kan mooi zijn
Mevrouw Estée Lauder begon haar bedrijf met vier huidverzorgingsproducten en een simpel uitgangspunt: dat elke vrouw mooi kan zijn. Gewapend met die filosofie, doorzettingsvermogen, creativiteit en passie, veranderde ze het gezicht van de cosmetica-industrie.
Revolutie in de cosmetica wereld
Ze won het vertrouwen van haar klanten en paste vernieuwende verkooptechnieken toe die ze ‘talk and touch’ noemde. Ze was van mening dat je om een verkoop te doen de consument moest aanraken, haar de resultaten op haar gezicht moest laten zien en de producten moest uitleggen. Dat was het begin van de persoonlijke High-Touch-service van het bedrijf. Ook was het Lauder die make-up monsters introduceerde en deze bij elke aankoop gratis weggaf.
Be strong. Be confident. Be the star of your own life.
Haar relatie met haar man en zakenpartner Joseph Lauder was gepassioneerd en vrij instabiel. Na de geboorte van hun zoon Leonard scheidden ze in 1939, om drie jaar later weer met elkaar te trouwen en ze nog een zoon kregen.
Pink Ribbon
In 1992 nam Estée Lauder Companies het initiatief voor een van de meest belangrijke campagnes tegen borstkanker: Pink Ribbon.
Estée Lauder was ervan overtuigd dat schoonheid een morele plicht is, in de eerste plaats voor jezelf. Een van haar befaamde uitspraken die elke vrouw als ze in de spiegel kijkt zou moeten herhalen is: “Het mooiste gezicht van de wereld? Dat van jou!
The most beautiful face in the world? It is yours.
Dank je wel Estée Lauder